Resultaten

Wat leren leerlingen op onze school en wat gaat een leerling doen nadat de tijd op onze school erop zit? Er zijn verschillende mogelijkheden.

Basisvaardigheden

Rekenen, taal, SEO, Leren Leren en burgerschap zijn belangrijke vakken om later zo goed mogelijk mee te kunnen doen. Daarom besteden we er in onze lessen veel aandacht aan. Onze ambitie is dat minimaal 75% van onze leerlingen aan het einde van hun schoolperiode de streefniveaus voor deze vakken halen. Vorig schooljaar behaalden we met onze leerlingen de volgende resultaten.

Uitstroom

We streven ernaar dat zoveel mogelijk van onze leerlingen uitstromen naar:

• praktijkgericht voortgezet (speciaal) onderwijs, met als doel uiteindelijk werk te vinden.
  • voortgezet speciaal onderwijs met als doel (beschutte) arbeid of een plek in dagbesteding.

In schooljaar 2023-2024 stroomden 8 leerlingen uit. Alle 8 de leerlingen stroomden door naar het vso.

Stroomden onze leerlingen uit naar een passende plek?

We besteden veel tijd en aandacht aan het vinden van geschikte uitstroomplekken en bereiden leerlingen daar goed op voor. Na een jaar checken we of onze leerlingen nog op de plek zitten waar ze na onze school naartoe zijn gegaan.

We streven ernaar dat 100% van onze oud-leerlingen daar nog zit. Vorig schooljaar zaten 100% oud-leerlingen nog op dezelfde uitstroomplek. We hebben onze norm behaald.